Wybór fraz do pozycjonowania

 

Wybór fraz do pozycjonowania

Pozycjonowanie w Google jest procesem stosunkowo złożonym nie tylko od samej kuchni, czyli pod względem działań, jakie muszą podejmować specjaliści SEO, by możliwe było uzyskanie zakładanych rezultatów. Skomplikowanie przejawia się już na poziomie samego planowania działań w czasie rozważania najbardziej ogólnych zagadnień całego przedsięwzięcia. Można bowiem spokojnie założyć, że jeśli jesteśmy małym sklepem sprzedającym komputery w Warszawie, nie ma większych szans na to, by bardzo popularna fraza, jak na przykład „komputery Warszawa”, mogła w naszych warunkach zostać wypozycjonowana w jakiś sensowny sposób. Konieczne jest dobieranie odpowiednich fraz.

Fraza dla firmy

We wstępie poruszana jest pierwsza kwestia związana z pozycjonowaniem, ale pozycjonowanie w Google to przede wszystkim próba odgadnięcia preferencji klienta. Kiedy prowadzimy biznes, pozycjonowanie w Google musi być prowadzone w stosunku do fraz, które realnie będą przez naszych klientów wyszukiwane. Kiedy już pozycjonowanie w Google będzie działać, można prowadzić monitoring i łatwo określić, które frazy są dla klientów interesujące i powodują dotarcie do nas, a które są wykorzystywane sporadycznie. Zanim jednak system pozycjonowania będzie działał, będziemy zmuszeni do odgadywania tych fraz. Nie jest to oczywiście tylko zwykłe zgadywanie, ponieważ można sprawdzić, jakich fraz używa konkurencja i dodatkowo większość z rzeczy, którymi interesował będzie się klient, jest nader oczywista. Nie zmienia to w niczym faktu, ze początki pozycjonowania to w dużej mierze stosowanie podejścia prób i błędów.

Wracając do kwestii poruszonych na początku, trzeba mieć na uwadze, że najlepsze frazy dla nas są zarazem najlepszymi frazami dla innych podmiotów i małe firmy nie mają tutaj szans w starciu z dużymi podmiotami. Jest to problem, ale do przeskoczenia, ponieważ pozycjonowanie w Google może być prowadzone efektywnie kosztowo, czyli tak, że zamiast promowania jednak dużej frazy, można promować kilak mniejszych i tym samym wysiłkiem osiągnąć nawet lepszy efekt.

Podobne artykuły...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *