Samodzielnie czy ze wsparciem?

Samodzielnie czy ze wsparciem?

Pozycjonowanie w Google jest dzisiaj jednym z najważniejszych, a dla wielkiego grona przedsiębiorców zdecydowanie najważniejszym narzędziem służącym promocji ich działalności gospodarczej. Związane jest to przede wszystkim z tym, że większość klientów wyszukuje produktów i usług przez wyszukiwarki internetowe, a do tego można tutaj uzyskać znakomity stosunek ekspozycji do poniesionych kosztów. Czyni to pozycjonowanie w Google najbardziej efektywnym narzędziem marketingowym na wyposażeniu przedsiębiorcy. Powstaje jedynie pytanie, czy możliwe jest, by zająć się tym działaniem samodzielnie, jak księgowością, czy konieczne jest od razu zatrudnianie specjalisty?

Samodzielne SEO

Odpowiedź na tak postawione pytanie zawsze musi być udzielana indywidualnie, chociaż wielu specjalistów z branży powie nam, że pozycjonowanie w Google zawsze powinno być wykonywane przez specjalistę. Jest w tym dużo sensu, ponieważ nieprawidłowe pozycjonowanie w Google może zakończyć się nawet karami dla serwisu, a działania zabronione można podejmować nie w wyniku złej woli, ale zwykłej niewiedzy.

W praktyce najważniejsza jest kwestia skuteczności działań. Na skuteczne pozycjonowanie w Google nie ma szans osoba, która nie jest zaprzyjaźniona z komputerami i z Internetem. Takie osoby nie powinny w ogóle brać się za jakiekolwiek działania tego typu. Jeśli jednak tak jak większość młodych ludzi, ktoś się czuje dobrze w rzeczywistości internetowej, może pozycjonowanie w Google prowadzić samodzielnie, a właściwie w oparciu o narzędzia analityczne i bazy wiedzy samej wyszukiwarki. Dla małych firm jest to jak najbardziej wykonalne.

Porównanie do prowadzenia księgowości jest tutaj zaskakująco trafne, ponieważ tak jak małe firmy są w stanie bez problemu poradzić z księgowością, tak już wszystkie większe podmioty decydują się zawsze na outsourcing tych usług, jeśli nie tworzą osobnych działów księgowości, co dzisiaj jest już rozwiązaniem archaicznym. Prędzej czy później, dla osiągnięcia odpowiednich rezultatów, pozycjonowanie w Google będzie musiał przejąć ekspert.

Podobne artykuły...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *