Pozycjonowanie przez jakość

Pozycjonowanie przez jakość  

Internet się zmienia, rynek się zmienia. Jeszcze przed kilkoma laty pozycjonowanie w Google oznaczało tworzenie gigantycznej ilości linków do swojego serwisu, rożnego rodzaju programy wymiany linków oraz generowanie serwisów, których jedynym sensem istnienia było tworzenie takich linków, jak na przykład katalogi internetowe. Wiele osób może już dzisiaj w ogóle nie wiedzieć, czym są katalogi internetowe, relikt początków istnienia Internetu, ponieważ nikt z nich nie korzysta od bardzo dawna, ale paradoksalnie jeszcze przed kilkoma laty rosły jak grzyby po deszczu i pojawiały się nawet strony rankingowe dla takich katalogów. Było to związane z faktem, że roboty Google, czyli narzędzia indeksujące sieć i pozycjonujące strony internetowe, nabierały się na takie triki.

Apoteoza jakości

Usługą, jaką wyszukiwarki internetowe oferują swoim użytkownikom, jest odnajdywanie najwartościowszych dla danych zapytań. Zatem jeśli wyszukiwarka zaoferuje wynik oparty o opisane powyżej manipulacje, będzie on najprawdopodobniej niskiej jakości, a przynajmniej będzie tylko w minimalnym stopniu z jakością skorelowany. Taki stan rzeczy nie mógł trwać i gradualnie zmieniała się struktura robotów wyszukujących. Google uczyło wykorzystywane przez siebie narzędzia, jakie elementy są realnie wartościowe, a jakie tylko udają wartość. W ten sposób możliwe było pozbycie się ogromnej ilości zupełnie nieprzydatnych materiałów i wymuszenie na osobach stosujących pozycjonowanie w Google przejścia w kierunku jakości treści.

Cały czas oczywiście pozycjonowanie w Google odbywa się w oparciu o treści jakości średniej lub słabej, ale już są to rzeczy, które przynajmniej na krótko przyciągają uwagę internautów i chociażby w niewielkim zakresie są dla nich przydatne. Treści zupełnie nieprzydatne dla użytkownika nie mają bowiem wpływu na pozycję witryny w wyszukiwarce, a spam wręcz może doprowadzić do bardzo poważnego obniżenia rankingu strony i tym samym straty przez nią bardzo wielu miejsc na liście wyszukiwania w Google. Jest to zazwyczaj tragedia dla firm.

Podobne artykuły...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *