Mit pozycjonowania

Mit pozycjonowania

Obecnie bardzo rzadko pozycjonowanie w Google jest już traktowane po macoszemu i praktycznie wszyscy przedsiębiorcy rozumieją jego realne praktyczne znaczenie. Nie oznacza to jednak, że mechanizmy pozycjonowania realnie posiadają taką wartość, jaką im się przypisuje, przynajmniej nie z punktu widzenia zwykłego użytkownika Internetu. Sam fakt, że pozycjonowanie w Google istnieje jako komercyjna usługa świadczona dla gigantycznej ilości podmiotów świadczy już o tym, że żyjemy w świecie opartym na daleko idącej manipulacji.

Najlepszy nie musi być na szczycie

Manipulacja to w tym przypadku słowo mimo wszystko za duże, ponieważ jest ona pośrednia do tego stopnia, że sam przekaz, który można by realnie uznać za manipulację, nie istnieje. Całość mechanizmu opiera się na nieporozumieniu połączonym z wygodą użytkownika Internetu.

Pozycjonowanie w Google jako usługa określane jest bardzo często jako możliwość znalezienia się w pierwszej trójce wyników dla danej frazy. Jest to kwestia kluczowa, ponieważ przeciętny użytkownik Internetu (różne badania wskazują, że nawet 95% ogółu internautów) ogranicza się tylko do trzech pierwszych wyników wyszukiwania. Na te linki klika, a reszta pozostaje dla niego praktycznie nieistniejąca. Na taki stan rzeczy oczywiście wielki wpływ ma wygoda, ponieważ sprawdzanie ofert pod każdym z kolejnych linków to wysiłek, ale ogromne znaczenie ma też niewyprostowane od lat nieporozumienie.

Nieporozumienie lub niezrozumienie mechanizmów pozycjonowania, ponieważ internauci zakładają, że im wyżej dany wynik jest na liście, tym lepsza jest oferta firmy, która za nim stoi. W rzeczywistości korelacja jest tutaj słaba, a czasami, zwłaszcza w dużych gałęziach gospodarki, na przykład w handlu detalicznym, korelacja bywa negatywna. Niezależnie od faktów, pozycjonowanie w Google skutkujące wysoką pozycją pozwala firmie na uzyskanie efektu refutacyjnego, który przekłada bezpośrednio się na jej wizerunek w oczach klienta. Żadna firma oczywiście nie szczyci się bezpośrednio swoim miejscem w wyszukiwarce i nie sugeruje, że jest to efekt jakości jej oferty.

Podobne artykuły...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>