Internet też może być lokalny

Internet też może być lokalny

Internet, czyli globalna sieć komputerowa umożliwiająca wymianę danych i komunikację ludzi w najdalszych zakątkach świata, to narzędzie posiadające swój element lokalności, przynajmniej jeśli chodzi o pozycjonowanie w Google. Może się to wydawać dziwnym stwierdzeniem, ponieważ za najważniejszą charakterystykę sieci zazwyczaj uchodzi to, że nie ma w niej barier i w sposób efektywny znoszone są problemy związane z odległością. Mając to na uwadze, trzeba jednak zauważyć, że my sami mimo wszystko jesteśmy istotami z krwi i kości żyjącymi w jak najbardziej lokalnym świecie i wszędzie muszą nas zabrać nogi lub koła samochodu. W związku z tym, naturalne jest, że większość osób będzie często w Internecie szukać rzeczy działających w ich otoczeniu lokalnym rozumianym w sposób czysto geograficzny. Jest to niesamowicie ważna wskazówka dla wszystkich osób prowadzących pozycjonowanie w Google.

Myśl globalnie, żyj lokalnie

Przełożenie praktyczne przedstawionej powyżej teorii są jak najbardziej konkretne. Jeśli na przykład będziemy chcieli skorzystać z usług lekarza dentysty, nie będzie dla nas miało większego znaczenia, że w Gdańsku przyjmuje znakomity specjalista, jeśli my mieszkamy w Rzeszowie. Podróż do niego nie miałaby większego sensu praktycznego, jeśli nie mamy problemu o charakterze unikalnym. Zwykłą próchnicę leczy się lokalnie. To samo dotyczy różnego rodzaju drobnych usług czy możliwości zakupu niektórych produktów, które przed zakupem warto zobaczyć lub których transport z daleka przekraczałby wartość samego przedmiotu. Rozumiemy to intuicyjnie i ta intuicja musi przekładać się na pozycjonowanie w Google.

Mechanizmy, które trzeb tutaj zastosować, są bardzo proste. Typowe pozycjonowanie w Google już dzisiaj nie ogranicza się do pozycjonowania prostych fraz, ale do fraz w zbitce z lokalizacją, dzięki czemu można znaleźć dentystę w Rzeszowie, a nie tylko (teoretycznie) najlepszego dentystę w całym kraju. Użyteczność wyszukiwania lokalnego nie jest ignorowana przez klientów, więc nie może być ignorowana przez firmy.

Podobne artykuły...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *