Internet też może być lokalny

Internet też może być lokalny

Internet, czyli globalna sieć komputerowa umożliwiająca wymianę danych i komunikację ludzi w najdalszych zakątkach świata, to narzędzie posiadające swój element lokalności, przynajmniej jeśli chodzi o pozycjonowanie w Google. Może się to wydawać dziwnym stwierdzeniem, ponieważ za najważniejszą charakterystykę sieci zazwyczaj uchodzi to, że nie ma w niej barier i w sposób efektywny znoszone są problemy związane z odległością. Mając to na uwadze, trzeba jednak zauważyć, że my sami mimo wszystko jesteśmy istotami z krwi i kości żyjącymi w jak najbardziej lokalnym świecie i wszędzie muszą nas zabrać nogi lub koła samochodu. W związku z tym, naturalne jest, że większość osób będzie często w Internecie szukać rzeczy działających w ich otoczeniu lokalnym rozumianym w sposób czysto geograficzny. Jest to niesamowicie ważna wskazówka dla wszystkich osób prowadzących pozycjonowanie w Google.

Myśl globalnie, żyj lokalnie

Przełożenie praktyczne przedstawionej powyżej teorii są jak najbardziej konkretne. Jeśli na przykład będziemy chcieli skorzystać z usług lekarza dentysty, nie będzie dla nas miało większego znaczenia, że w Gdańsku przyjmuje znakomity specjalista, jeśli my mieszkamy w Rzeszowie. Podróż do niego nie miałaby większego sensu praktycznego, jeśli nie mamy problemu o charakterze unikalnym. Zwykłą próchnicę leczy się lokalnie. To samo dotyczy różnego rodzaju drobnych usług czy możliwości zakupu niektórych produktów, które przed zakupem warto zobaczyć lub których transport z daleka przekraczałby wartość samego przedmiotu. Rozumiemy to intuicyjnie i ta intuicja musi przekładać się na pozycjonowanie w Google.

Mechanizmy, które trzeb tutaj zastosować, są bardzo proste. Typowe pozycjonowanie w Google już dzisiaj nie ogranicza się do pozycjonowania prostych fraz, ale do fraz w zbitce z lokalizacją, dzięki czemu można znaleźć dentystę w Rzeszowie, a nie tylko (teoretycznie) najlepszego dentystę w całym kraju. Użyteczność wyszukiwania lokalnego nie jest ignorowana przez klientów, więc nie może być ignorowana przez firmy.

Podobne artykuły...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>