Czarne pozycjonowanie – co należy wiedzieć

Czarne pozycjonowanie – co należy wiedzieć

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego sprawy, ale pozycjonowanie w Google nie jest bynajmniej elementem, który został stworzony dla ich korzyści. Pozycjonowanie w Google ma na celu dostarczenie internaucie, zwykłemu człowiekowi, poszukiwanej przez niego informacji. W związku z tym Google stara się tak układać wyniki wyszukiwania, by na pierwszym miejscu znajdowały się najbardziej wartościowe dla internauty treści i życzenia przedsiębiorcy nie mają znaczenia. Chyba że wykupi sobie płatną reklamę w Google, ale to inny temat. Dlatego właśnie pozycjonowanie w Google to dość delikatny temat, a zbytnie szarżowanie może się tutaj skończyć wielkimi problemami dla przedsiębiorcy.

Niedopuszczalne pozycjonowanie

W interesie potencjalnego użytkownika usługi czy kupca danego towaru jest to, by wyszukiwanie skończyło się zaprezentowaniem mu najlepszej oferty i wielu internautów jest przekonanych, że pierwsze miejsce na liście wyników to efekt posiadania przez firmę najlepszej oferty. Z drugiej strony, przedsiębiorca zainteresowany jest tym, by to on znajdował się na szczycie listy wyników i był pierwszą firmą, której ofertę sprawdzi klient. Ustalenie tego, która oferta jest najlepsza, jest realnie niemożliwe, ponieważ oprócz kwestii typowo wymiernych, jest też wiele kwestii niewymiernych, a do tego automatyczne mechanizmy badania stron internetowych są dalekie od ideału.

Pozycjonowanie w Google polega na tworzeniu strony internetowej i jej otoczenia w taki sposób, by wydawała się ona najlepsza dla danego zapytania. Można to robić poprzez ulepszanie jej wartości merytorycznej, a także poprzez wykorzystywanie lub w systemie pozycjonowania w Google. Drugie z tych podejść można określić mianem toksycznego pozycjonowania, ponieważ efektem podjętych działań nie jest nigdy stworzenie lepszego przekazu dla klienta. Takie praktyki są oczywiście traktowane wrogo przez Google i ich wykrycie zawsze wiąże się z zastosowaniem jednej z wachlarza potencjalnych kar dla przedsiębiorcy i jego serwisu.

Podobne artykuły...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>